Gulp.js를 사용하여 스트림을 여러 대상에 저장하는 방법은 무엇입니까?
const gulp = require('gulp');
const $ = require('gulp-load-plugins')();
const source = require('vinyl-source-stream');
const browserify = require('browserify');
gulp.task('build', () =>
browserify('./src/app.js').bundle()
.pipe(source('app.js'))
.pipe(gulp.dest('./build')) // OK. app.js is saved.
.pipe($.rename('app.min.js'))
.pipe($.streamify($.uglify())
.pipe(gulp.dest('./build')) // Fail. app.min.js is not saved.
);
file.contents가 스트림 인 경우 여러 대상에 대한 파이핑은 현재 지원되지 않습니다. 이 문제에 대한 해결 방법은 무엇입니까?
현재 file.contents를 스트림으로 사용할 때 각 대상에 대해 두 개의 스트림을 사용해야합니다. 이것은 아마도 향후 수정 될 것입니다.
var gulp = require('gulp');
var rename = require('gulp-rename');
var streamify = require('gulp-streamify');
var uglify = require('gulp-uglify');
var source = require('vinyl-source-stream');
var browserify = require('browserify');
var es = require('event-stream');
gulp.task('scripts', function () {
var normal = browserify('./src/index.js').bundle()
.pipe(source('bundle.js'))
.pipe(gulp.dest('./dist'));
var min = browserify('./src/index.js').bundle()
.pipe(rename('bundle.min.js'))
.pipe(streamify(uglify())
.pipe(gulp.dest('./dist'));
return es.concat(normal, min);
});
편집 :이 버그는 이제 꿀꺽 꿀꺽에서 수정되었습니다. 원본 게시물의 코드가 제대로 작동합니다.
나는 비슷한 문제에 직면했고 lint, uglify 및 minify 작업 후에 gulp 소스를 여러 위치에 복사하기를 원했습니다. 나는 이것을 아래와 같이 해결했다.
gulp.task('script', function() {
return gulp.src(jsFilesSrc)
// lint command
// uglify and minify commands
.pipe(concat('all.min.js'))
.pipe(gulp.dest('build/js')) // <- Destination to one location
.pipe(gulp.dest('../../target/build/js')) // <- Destination to another location
});
이 방법이 더 쉽다고 생각합니다. Justo에는 두 개의 대상이 있지만 minify 플러그인 전에 일반 파일에 대한 경로 하나를 넣고 minify 플러그인을 넣으면 축소 파일을 원하는 경로를 따릅니다.
예를 들면 :
gulp.task('styles', function() {
return gulp.src('scss/main.scss')
.pipe(sass())
.pipe(gulp.dest('css')) // Dev normal CSS
.pipe(minifycss())
.pipe(gulp.dest('public_html/css')); // Live Minify CSS
});
For the case of broadcasting updates to multiple destinations, looping the gulp.dest
command over an array of destinations works well.
var gulp = require('gulp');
var source = './**/*';
var destinations = [
'../foo/dest1',
'../bar/dest2'
];
gulp.task('watch', function() {
gulp.watch(source, ['sync']);
});
gulp.task('sync', function (cb) {
var pipeLine = gulp.src(source);
destinations.forEach(function (d) {
pipeLine = pipeLine.pipe(gulp.dest(d));
});
return pipeLine;
});
I've had a lot of the same problem with Gulp, for various tasks piping to multiple destinations seems difficult or potentially impossible. Also, setting up multiple streams for one task seems inefficient but I guess this is the solution for now.
For my current project I needed multiple bundles to be associated with various pages. Modifying the Gulp Starter
https://github.com/greypants/gulp-starter
browserify/watchify task:
https://github.com/dtothefp/gulp-assemble-browserify/blob/master/gulp/tasks/browserify.js
I used a forEach loop inside of the glob module callback:
gulp.task('browserify', function() {
var bundleMethod = global.isWatching ? watchify : browserify;
var bundle = function(filePath, index) {
var splitPath = filePath.split('/');
var bundler = bundleMethod({
// Specify the entry point of your app
entries: [filePath],
// Add file extentions to make optional in your requires
extensions: ['.coffee', '.hbs', '.html'],
// Enable source maps!
debug: true
});
if( index === 0 ) {
// Log when bundling starts
bundleLogger.start();
}
bundler
.transform(partialify)
//.transform(stringify(['.html']))
.bundle()
// Report compile errors
.on('error', handleErrors)
// Use vinyl-source-stream to make the
// stream gulp compatible. Specifiy the
// desired output filename here.
.pipe(source( splitPath[splitPath.length - 1] ))
// Specify the output destination
.pipe(gulp.dest('./build/js/pages'));
if( index === (files.length - 1) ) {
// Log when bundling completes!
bundler.on('end', bundleLogger.end);
}
if(global.isWatching) {
// Rebundle with watchify on changes.
bundler.on('update', function(changedFiles) {
// Passes an array of changed file paths
changedFiles.forEach(function(filePath, index) {
bundle(filePath, index);
});
});
}
}
// Use globbing to create multiple bundles
var files = glob('src/js/pages/*.js', function(err, files) {
files.forEach(function(file, index) {
bundle(process.cwd() + '/' + file, index);
})
});
});
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