Android : 모든 기기를 지원하는 배경 이미지 크기 (픽셀)
모든 Android 기기에서 실행되는 애플리케이션을 만들고 있습니다. 내 앱용 xhdpi 그래픽을 만들고 싶습니다. 내 앱이 전체 화면입니다. 그래픽 생성에 혼란이 있습니다. 어느 누구든지 내 배경 이미지의 최적 크기를 픽셀 단위로 말할 수 있습니까?
예를 들면 :
- xhdpi : 720x1280 픽셀
- hdpi : 480x800 픽셀
- mdpi : 320x480 픽셀
- ldpi : 240x320 픽셀
모든 기기에 표시 될 최상의 크기를 제안 해주세요. 내 그래픽이 내 앱의 핵심이기 때문입니다.
나는 모든 장치가 원하는 최고의 이미지를 얻기를 바랍니다. Android는 이미지 압축 또는 확장에 관여하지 않습니다.
다음은 모든 장치에서 앱을 실행하는 데 가장 적합한 크기입니다. 여러 지원 화면을 이해하려면 http://developer.android.com/guide/practices/screens_support.html 을 읽어야합니다.
xxxhdpi: 1280x1920 px
xxhdpi: 960x1600 px
xhdpi: 640x960 px
hdpi: 480x800 px
mdpi: 320x480 px
ldpi: 240x320 px
Android 기기 매트릭스
ldpi mdpi hdpi xhdpi xxhdpi xxxhdpi
Launcher And Home 36*36 48*48 72*72 96*96 144*144 192*192
Toolbar And Tab 24*24 32*32 48*48 64*64 96*96 128*128
Notification 18*18 24*24 36*36 48*48 72*72 96*96
Background 240*320 320*480 480*800 768*1280 1080 *1920 1440*2560
(배경 화면의 전체 높이에서 도구 모음 크기를 뺀 다음 화면의 그래픽 디자인을 뺀 좋은 방법)
추가 도움말 (이 링크에는 태블릿도 포함됨) :
https://design.google.com/devices/
Android 기본 아이콘 (권장) 이러한 아이콘의 색상을 프로그래밍 방식으로 변경할 수 있습니다 . https://design.google.com/icons/
이것을 확인하십시오. 이 이미지는 다양한 화면 크기의 모든 아이콘 크기에 대해 표시됩니다.
정사각형 이미지의 밀도에 대한 정확한 치수를 위해 인터넷을 둘러 보았지만 신뢰할 수있는 것을 찾을 수 없었습니다.
그 어떤 위로가 있다면, 참조 Veerababu Medisetti의 대답 나는 이러한 치수 사용 사각형 :)
xxxhdpi: 1280x1280 px
xxhdpi: 960x960 px
xhdpi: 640x640 px
hdpi: 480x480 px
mdpi: 320x320 px
ldpi: 240x240 px
GIMP tool is exactly what you need to create the images for different pixel resolution devices.
Follow these steps:
- Open the existing image in GIMP tool.
- Go to "Image" menu, and select "Scale Image..."
Use below pixel dimension that you need:
xxxhdpi: 1280x1920 px
xxhdpi: 960x1600 px
xhdpi: 640x960 px
hdpi: 480x800 px
mdpi: 320x480 px
ldpi: 240x320 px
Then "Export" the image from "File" menu.
My understanding is that if you use a View
object (as supposed to eg. android:windowBackground
) Android will automatically scale your image to the correct size. The problem is that too much scaling can result in artifacts (both during up and down scaling) and blurring. Due to various resolutions and aspects ratios on the market, it's impossible to create "perfect" fits for every screen, but you can do your best to make sure only a little bit of scaling has to be done, and thus mitigate the unwanted side effects. So what I would do is:
- Keep to the 3:4:6:8:12:16 scaling ratio between the six generalized densities (ldpi, mdpi, hdpi, etc).
- You should not include xxxhdpi elements for your UI elements, this resolution is meant for upscaling launcher icons only (so mipmap folder only) ... You should not use the xxxhdpi qualifier for UI elements other than the launcher icon. ... although eg. on the Samsung edge 7 calling
getDisplayMetrics().density
returns 4 (xxxhdpi), so perhaps this info is outdated. Then look at the new phone models on the market, and find the representative ones. Assumming the new google pixel is a good representation of an android phone: It has a 1080 x 1920 resolution at 441 dpi, and a screen size of 4.4 x 2.5 inches. Then from the the android developer docs:
- ldpi (low) ~120dpi
- mdpi (medium) ~160dpi
- hdpi (high) ~240dpi
- xhdpi (extra-high) ~320dpi
- xxhdpi (extra-extra-high) ~480dpi
- xxxhdpi (extra-extra-extra-high) ~640dpi
This corresponds to an
xxhdpi
screen. From here I could scale these 1080 x 1920 down by the (3:4:6:8:12) ratios above.- I could also acknowledge that downsampling is generally an easy way to scale and thus I might want slightly oversized bitmaps bundled in my apk (Note: higher memory consumption). Once more assuming that the width and height of the pixel screen is represetative, I would scale up the 1080x1920 by a factor of 480/441, leaving my maximum resolution background image at approx. 1200x2100, which should then be scaled by the 3:4:6:8:12.
- Remember, you only need to provide density-specific drawables for bitmap files (.png, .jpg, or .gif) and Nine-Patch files (.9.png). If you use XML files to define drawable resources (eg. shapes), just put one copy in the default drawable directory.
- 정말 크거나 홀수 인 종횡비를 수용해야하는 경우 플래그를 사용하여 이에 대한 특정 폴더도 만듭니다.
sw
,long
,large
, 등 - 그리고 배경을 두 번 그릴 필요가 없습니다. 따라서 스타일을 설정하십시오.
<item name="android:windowBackground">@null</item>
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